Telefonsupport: 0770-33 75 00 (öppettider mån-fre 09:00-12:00)
FAQ
Här listar vi de vanligaste frågorna vi brukar få. Och svaren, såklart! Tänk på att informationen är generell – evenemangsspecifik information samlas på evenemangets sida ett par dagar innan evenemanget.
Kontakt
Har du kikat igenom vår FAQ men ändå inte fått svar på din fråga, hör av dig till oss eller våra leverantörer och arrangörer. Har du frågor gällande biljetter hittar du även kontaktuppgifter till respektive biljettleverantör.
Vad undrar du över?
Biljetter
Var köper jag biljett till evenemangen i era arenor?
Biljetter till våra evenemang säljs via våra biljettleverantörer AXS, Ticketmaster och Tickster. Biljetterna finns till försäljning på stockholmlive.com, aviciiarena.se, hovetarena.se, annexet.se, strawberryarena.se, tele2arena.se, sodrateatern.se, via våra biljettkassor samt via arrangörer och våra biljettleverantörer. Vi rekommenderar att du endast köper biljetter via auktoriserade ombud. Vi länkar alltid till auktoriserad återförsäljare på våra ovan nämnda webbplatser.
Biljettsupport för biljetter via AXS.com
- Telefonsupport: 0770-33 75 00 (mån-fre kl 09.00-12.00)
- Mailsupport: support.axs.com
- Telefonbokning av tillgänglighetsplatser: 08-446 852 39
Biljettsupport för biljetter via Ticketmaster
- Telefonbokning: 0771-70 70 70 (vardagar kl 09.00-17.00)
- Mailsupport: hjalp.ticketmaster.se
Biljettsupport för biljetter via Tickster
- Mailsupport: support@tickster.com
Premium-biljetter
För frågor kring eller köp av Premium-biljetter: vip@stockholmlive.com
Biljettkassor
Givet att det finns biljetter kvar kan du i de flesta fall också köpa och hämta ut din biljett i våra biljettkassor. Du hittar en biljettkassa vid Avicii Arena på Globentorget 2 och ytterligare två på norra respektive södra sidan av Tele2 Arena. Strawberry Arenas biljettkassa ligger bredvid entré A. Öppettider kan variera, men biljettkassorna är i allmänhet öppna i samband med evenemang på respektive arena.
Jag köpte biljetter online men har inte fått dem. Vad gör jag?
Om du köpt biljetter via AXS.com:
Det kan ta upp till 24 timmar för orderbekräftelser och e-biljetter att komma fram. AXS biljettkontor arbetar hårt för att se till att dina biljetter skickas till dig så fort som möjligt. För att se till att biljetterna inte hamnar i din skräppost rekommenderas du att lägga till noreply@boxoffice.axs.nu som kontakt.
Om du fortfarande inte hittar dina biljetter så kan du logga in på www.axs.com/se med din e-postadress och där hitta biljettkopior.
Om du köpt biljetter via ticketmaster.se:
Logga in på ticketmaster.se för biljettkopior. Har du frågor är du välkommen att höra av dig till Ticketmaster.
Går det att skanna biljetten från mobiltelefonen?
Ja, förutsatt att mobilskärmen är fri från skador då inskanningssystemet är känsligt.
Är det tryggt att köpa biljetter i andra hand?
Stockholm Live ansvarar endast för försäljning av biljetter via våra webbplatser (stockholmlive.com, strawberryarena.se, tele2arena.se, aviciiarena.se), Stockholm Live-appen, biljettkassor eller via våra biljettleverantörer och arrangörer. Vi avråder starkt att köpa biljett via någon av andrahandstjänsterna då vi aldrig kan garantera biljettens giltighet samt att du riskerar betala långt mer än det pris som står på biljetten. Vill du köpa eller sälja biljetter i andra hand råder vi dig att göra detta via AXS Official Resale som ni hittar under respektive evenemang som erbjuder återförsäljning via privatpersoner.
Biljettkontrollen på våra arenor är automatiserade vilket innebär att varje biljett har en unik streckkod som avläses maskinellt vid entrén på evenemangsdagen. Streckkoden kan endast användas en gång, vilket gör att eventuella kopior nekas entré. Det går inte att på förhand kontrollera om en biljett är giltig.
Vad är Resale?
AXS Official Resale är ett säkert sätt för privatpersoner att sälja och köpa biljetter till evenemang som säljs via AXS. Det är en marknadsplats där du hamnar direkt i köpflödet för evenemanget – vilket innebär att biljetter som köps och säljs alltid är officiella och alltid säljs till ett rimligt pris.
Med en gräns på max 10% över inköpspris är Resale ett tryggt val för säljaren att få tillbaka sina pengar och ett tryggt köp för köparen utan att betala överpriser. Du ser om Resale är tillgängligt under respektive evenemang på stockholmlive.com eller på arenans hemsida.
Hur funkar Resale?
Att sälja en biljett är enkelt. Logga in i Stockholm Live-appen, välj den biljett du vill sälja och sen tar vi hand om resten. Säkert, enkelt och 100% officiellt.
- Lägg upp dina biljetter till försäljning i Stockholm Live- appen ända fram till evenemangsdatum, förutsatt att Resale är aktiverat för det evenemang som du har biljetter till. Detta ser du på evenemangssidan på arenans hemsida.
- Välj om du vill sälja alla eller enstaka biljetter.
- Du kan ta bort dina biljetter för försäljning när som helst.
- När biljetterna är sålda överförs dina biljetter automatiskt till köparens AXS-konto. Du får ett mejl om försäljningen, därefter överförs pengarna till ditt registrerade bankkonto 10 arbetsdagar efter att evenemanget har ägt rum.
- På ditt konto i Stockholm Live-appen kan du också överföra dina biljetter till vänner/familj med några enkla klick!
Kan jag på förhand se om biljetten är äkta eller inte?
Nej tyvärr, först när biljetten skannas vid själva inpasseringen till arenan går det att avgöra om biljetten är äkta eller inte.
Kan jag lämna tillbaka (återköpa) min köpta biljett?
Nej, köpt biljett kan inte återlösas. Vid inställt evenemang återköps biljetten på respektive inköpsställe. Återköpet ska i regel ske inom begränsad tid.
Ett annat namn än mitt eget står på biljetten, blir det problem vid inskanningen?
Biljetterna är inte personliga så länge inget annat anges vid biljettköp. I de fall arrangören väljer att ha personliga biljetter på evenemang framgår detta på respektive evenemangs sida. I dessa fall behöver den besökare vars namn står på biljetterna visa en giltig legitimation för att få tillträde till arenan.
Vad händer om ett evenemang blir flyttat eller inställt?
Vid biljettköp ombeds du som köpare att uppge kontaktuppgifter och det finns då möjlighet att ta kontakt med dig i den mån det är praktiskt möjligt, exempelvis om evenemanget flyttas eller ställs in.
Information läggs även ut både här på hemsidan och i sociala medier. Tänk gärna på att vi inte kan förutse händelser som exempelvis inställda eller framflyttade evenemang – denna typ av information går i första hand ut från respektive arrangör som informerar oss om vad som gäller. Vid oklarheter ber vi dig kontakta arrangören av evenemanget direkt.
Hur nyttjar jag mitt avbokningsskydd?
Med avbokningsskyddet har du rätt till avbokning om du eller dina närstående drabbas av akut sjukdom, olycka eller händelse i hemmet så som inbrott, brand, vattenskada eller liknande.
Så här gör du en anmälan om avbokning:
ANMÄLAN OM AVBOKNING
Gör din anmälan om avbokning per e-post till info@stockholmlive.com så snart hindret blivit känt för dig och senast den tidpunkt då evenemanget börjar, enligt evenemangsbiljetten.
I anmälan anger du: namn, bokningsnummer, adress och telefonnummer på den som anmälan/avbokningen avser samt en beskrivning av orsaken till anmälan/avbokningen.
Snarast efter anmälan/avbokningen skickar du in den dokumentation som behövs för att nyttja avbokningsskyddet.
Skicka dokumentationen till info@stockholmlive.com senast 10 dagar efter anmälan/avbokningen så att vi kan pröva ditt ärende och betala ut ersättningen.
DOKUMENTATION
Om du drabbats av godtagbart hinder och missat evenemanget och vill göra avbokningsskyddet gällande skickar du din outnyttjade evenemangsbiljett i original till oss.
Du behöver även styrka hindret med:
- Vid akut sjukdom, olycksfall eller dödsfall, läkarintyg från behandlande läkare och i förekommande fall dödsattest.
- Vid polis- eller räddningstjänstärende, intyg från berörd myndighet och vid annan oförutsebar, akut och ingripande skada i bostaden, en utförlig redogörelse för vad som skett och anmälan till försäkringsbolag.
ÅTERBETALNING
Vi åtar oss att betala ersättningen till dig som köpt avbokningsskyddet om du har anmält avbokning och kompletterat med dokumentation i rätt tid och villkoren i övrigt är uppfyllda. Vi prövar och genomför normalt betalningen inom 10 dagar efter det att vi fått komplett anmälan om avbokning och nödvändig dokumentation. Återbetalning sker efter att evenemanget har ägt rum.
ALLMÄNNA VILLKOR
Här kan du läsa om de fullständiga villkoren för avbokningsskyddet.
Vad händer med min biljett om arenan byter namn?
Om arenan har ett annat namn vid ditt besök gäller fortsatt din biljett oavsett om det gamla arenanamnet står på biljetten.
Inför besöket
Vilka hålltider har evenemanget? När börjar och slutar det?
Hålltider får vi oftast från arrangören först några dagar innan evenemanget och de publiceras då på respektive evenemangssida. Några dagar innan evenemanget mailar vi också ett välkomstbrev till besökare som vid biljettköp angett sin mailadress.
Tänk gärna på att karaktären av live-evenemang innebär att tider ofta är ungefärliga. Varken arrangören eller vi brukar kunna meddela en exakt sluttid för evenemang och inte i förväg bekräfta vilken tid artisten går på scenen.
För ytterligare frågor om tider så hänvisar vi till arrangören av evenemanget. På respektive evenemangssida framgår vem som är arrangör. Till evenemangen.
Vilken tid går artisten på scen?
Hålltider får vi oftast från arrangören först några dagar innan evenemanget och de publiceras då på respektive evenemangssida här på stockholmlive.com. Några dagar innan evenemanget mailar vi också ett välkomstbrev till besökare som vid biljettköp angett sin mailadress.
Tänk gärna på att karaktären av live-evenemang innebär att tider ofta är ungefärliga. Varken arrangören eller vi brukar kunna meddela en exakt sluttid för evenemang och inte i förväg bekräfta vilken tid artisten går på scenen.
För ytterligare frågor om tider hänvisar vi till arrangören av evenemanget. På respektive evenemangssida framgår vem som är arrangör. Till evenemangen.
Hur hittar jag bäst till och i era arenor?
Du hittar bästa resvägarna och arenakartor för respektive arena här:
- Avicii Arena
- Strawberry Arena
- Tele2 Arena
- Södra Teatern
- Hovet
- Annexet
Vilka föremål får jag inte ha med mig in i arenan?
Följande regler gäller så länge inte annat anges på aktuellt evenemangs informationssida.
Farliga eller skrymmande föremål
Föremål som kan tänkas användas i skadesyfte mot arenan, dess personal eller andra gäster får inte tas med in på arenan. Det omfattar men är inte begränsat till vapen, pyrotekniska pjäser eller andra farliga eller brandfarliga föremål. Glasflaskor, petflaskor, termosar, aluminiumburkar och flaggpinnar andra än av s.k. WP plast eller klädesplagg/flagga med text eller symboler som uttrycker förakt mot folkgrupp är inte tillåtet.
Det är inte heller tillåtet att ta in skrymmande föremål såsom stora paraplyer, pallar och fällstolar.
Mat och dryck
Egen mat, snacks eller dryck får inte tas med in i arenan. Flaskor är ej tillåtna p.g.a. säkerhetsskäl, oavsett material och innehåll.
Ljud- och bildinspelningsutrustning
Systemkamera, filmkamera och eller ljudinspelningsutrustning får ej medföras in på arenan.
Väskförbud
Polismyndigheten har infört ett totalförbud mot införsel av väskor vid större evenemang. Undantag kan endast beviljas av medicinska skäl samt för barns skötväska. Detta börjar gälla successivt i närtid, därför uppmanar vi dig att regelbundet besöka arrangören för evenemangets hemsida för den senaste informationen och att hålla koll på din e-post för ytterligare information inför ditt besök. Läs mer hos Polismyndigheten.
Får jag ta med mig kameran in på evenemanget?
Systemkamera eller annan professionell ljud- och bildinspelningsutrustning får inte tas med in i arenan. Till vissa evenemang råder absolut fotoförbud i arenan. Mobilkamera eller liten kompaktkamera är vanligtvis tillåten. Det är respektive arrangör som beslutar om eventuellt fotoförbud och som avgör om en kamera är godkänd att ta med in i arenan. På respektive evenemangssida framgår vem som är arrangör. Till evenemangen.
Finns det hotell i anslutning till era arenor?
Quality Hotel Globe
Vägg i vägg med evenemangen och våra arenor i Johanneshov ligger Quality Hotel™ Globe, med 527 fräscha rum. Här finns också en stor lobby, bar & restaurang, vilket gör hotellet till den perfekta mötesplatsen innan konsertstart, avspark eller vilken typ av evenemang som nu väntar.
Quality Hotel Strawberry Arena
I anslutning till evenemangen och Strawberry Arena ligger design- och konferenshotellet Quality Hotel™ Strawberry Arena med 650 rum. Här finns också en stor lobby, bar & restaurang, vilket gör hotellet till en perfekt mötesplats innan konsertstart eller avspark.
Comfort Hotel Solna
Comfort Hotel Solna öppnade 2021, och är världens mest solcellstäta hotell samt Skandinaviens första nollenergi hotell. Här finns 336 rum och 88 lägenheter i alla möjliga storlekar. Vi ses i Barceptionen – en självklar kombination av reception och bar!
Hur ser mat- och dryckesutbudet ut?
Här kan du läsa mer om mat- och dryckesutbudet för respektive arena:
Öppettider och tillgång till barer och restauranger varierar mellan olika evenemang, läs mer om vad som gäller inför ditt besök på evenemangssidan.
För att göra ditt besök säkrare, snabbare och enklare är våra arenor kontantfria.
Hur ser säkerhetsarbetet inför evenemang ut?
På våra arenor ska du känna dig trygg och säker under evenemang. I Sverige är det arrangören av ett evenemang som ansvarar för publikens säkerhet. Men med vår gedigna erfarenhet av stora evenemang och ledande position som arenaoperatör i Sverige så samarbetar vi och ansvariga myndigheter väldigt nära alla arrangörer för att skapa trygga evenemang.
Vi samarbetar med ansvariga myndigheter även när det gäller mer övergripande säkerhetsfrågor för våra arenaområden. Detta för att alltid ha den senaste informationen och verktygen som vi kan behöva för att hjälpa till att skapa trygga och säkra evenemang.
Vilket säkerhetsarbete som sker till respektive evenemang beror på vilket behov som arrangör och polis anser finnas – dels beroende på vilket evenemang det är och dels på omvärldsfaktorer. Det här arbetet inleds långt innan evenemangets genomförande och pågår ända fram till evenemanget är genomfört. Exakt vilket säkerhetsarbete som sker inför de olika evenemangen kommuniceras aldrig externt då sådan information skulle kunna användas fel.
Men några mer generella punkter gällande arbetet med trygga och säkra evenemang vill vi ändå lyfta för dig som besökare – också för att du ska få kunskap om hur du kan hjälpa till för att skapa en trygg arenaupplevelse:
Kameror och väktare dygnet runt
Vi bevakar våra arenor dygnet runt, året runt. Både via kamerabevakning som övervakas av säkerhetspersonal samt via väktare som ronderar våra områden.
Personal på plats – larma vid behov
Under evenemang möter du en hel del av våra värdar eller värdinnor på arenan. Om du ser något avvikande eller behöver hjälp, berätta för personalen vad som hänt så hjälper de till att larma.
Kontroller vid entréer (kom i god tid)
För att komma in på våra arenor går du antingen igenom larmbågar, handhållna metalldetektorer eller manuella kontroller. Kom gärna i god tid och följ alltid aktuella tips och instruktioner för det evenemang som du ska gå på. I och med att många av våra evenemang nu höjer nivån på inpasseringskontroller så är det bra att vara påläst innan du kommer till evenemanget vad som gäller inför just ditt besök. Du hittar generell info under vår FAQ, och evenemangsspecifik information på sidan för det evenemang som du ska gå på.
Nedstängda arenor betyder säkrare arenor
I våra stora arenor möts du av låsta dörrar när det inte är evenemang. Ingen släpps in utan att vara behörig. All personal som arbetar hos oss har även genomgått olika former av bakgrundskontroller.
Får jag lämna arenan under evenemang och komma tillbaka in?
Nix. Den som, efter inträde, lämnar arenan har inte rätt till återinträde.
Finns särskilda åldersgränser för evenemang?
Med anledning av Folkhälsomyndighetens rekommendationer angående hög ljudvolym finns det en generell åldersgräns på konserter som evenemangets arrangör måste följa enligt Miljöförvaltningen.
Åldersgränsen är 13 år (du ska ha fyllt 13 år vid tiden för evenemanget) och gäller även i målsmans sällskap. Undantag görs ibland vid evenemang som är speciellt riktade till barn. Högre åldersgränser förekommer när det finns alkoholtillstånd.
Många undrar varför föräldrar själva inte får ta ansvar för sitt barns hörsel på en konsert, exempelvis genom att använda hörselskydd. Avsikten med Folkhälsomyndighetens allmänna råd är att skydda hörseln hos alla barn – oavsett om de har föräldrar som är medvetna om hur man skyddar sig mot höga ljud eller inte. Det är arrangörens ansvar att ljudmiljön och ljudnivåerna inte skadar besökarens hörsel. Detta ansvar ligger enligt lagstiftningen inte på kunden eller besökaren. Enligt lag (miljöbalken) är det därför inte möjligt för en arrangör att lägga över ansvaret på besökaren.
Vid vissa evenemang – se respektive evenemangs sida – är det gratis entré för små barn som sitter i målsmans knä under evenemanget. Till övriga evenemang behöver samtliga besökare ha en biljett, oavsett ålder.
Åldersgräns 18 år kan exempelvis gälla vid evenemang med tillhörande mat- och dryckesservering, där alkohol kan beställas direkt vid bordet. Barerna med alkoholservering har alltid åldersgräns 20 år. Du måste ha fyllt 18 respektive 20 år vid tiden för evenemanget.
Kommer taket vara öppet eller stängt?
Det är arrangören av evenemanget som avgör om taket på Tele2 Arena och Strawberry Arena ska vara öppet eller stängt. Under konserter på Tele2 Arena och Strawberry Arena är taket generellt stängt och under sportevenemang mellan mars-november kan taket vara öppet beroende på väder.
Finns det laddstationer?
Ja, det finns flera laddstationer från Charge Fuze utställda på synliga och lättillgängliga platser runtom i våra arenor där du kan hyra portabel laddare.
Finns garderob/effektförvaring?
Vid stora konserter brukar tillfälliga effektförvarings- och garderobslösningar finnas men det varierar från evenemang till evenemang och är ett beslut som fattas av arrangören av evenemanget. Läs mer om vad som gäller inför ditt besök på evenemangets sida där vi uppdaterar med information ett par dagar innan evenemanget. Till evenemangen.
När får jag börja köa vid arenan på evenemangsdagen?
Köande i samband med evenemang är tillåtet från kl 07:00 på evenemangsdagen. Tidigare köande än så tillåts inte på grund av säkerhetsskäl och för att den dagliga verksamheten i området inte ska störas. Camping är inte tillåtet.
Vad gör jag om jag är missnöjd med platserna på evenemanget?
Ibland kan det hända att sikten från en viss plats skyms av exempelvis teknik- eller scenutrustning som tillkommit under den gästande produktionens scenbygge. I sådant fall eller vid andra problem med platserna bör du snarast möjligt söka upp gästservice/Informationsdisken, så försöker personalen hjälpa dig att hitta andra platser.
Eventuella klagomål ska alltid framföras på plats till arenans gästservice/Informationsdisk. Efter genomfört evenemang betraktas platserna som godkända av dig som besökare.
Vart får jag röka?
Rökning är förbjuden i och utanför våra arenor och vi har inga rökrutor att hänvisa till för tillfället.
Efter besöket
Jag har glömt/tappat en sak vid besöket, vem ska jag kontakta?
Maila till info@stockholmlive.com. Lämna närmare uppgifter om föremål samt datum för ditt besök, så får du besked om vi hittat just det du glömt kvar eller tappat.
Var vänder jag mig om jag har synpunkter eller klagomål?
Om du har några frågor eller problem under evenemanget hjälper vi dig gärna direkt på plats. Sök upp en av våra evenemangsvärdar eller vår gästservice/informationsdisk om du behöver hjälp.
Vid evenemang hyr Stockholm Live i de allra flesta fall ut arenan till en arrangör. Arrangören har huvudansvaret för evenemanget vilket bl a innefattar säkerhetsplanering, evenemangets utformning, åldersgräns, evenemangets ljud- och ljusproduktion etc. Har du frågor eller synpunkter gällande detta ber vi dig kontakta arrangören direkt. På respektive evenemangssida framgår vem som är arrangör.
För frågor eller synpunkter om Mat & Dryck eller övriga frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på info@stockholmlive.com.
Tillgänglighet
Finns tillgänglighetsplatser?
På alla våra arenor har vi tillgänglighetsplatser för dig som har extra behov av tillgänglighet in och ut ur arenan samt för att kunna uppleva evenemanget på plats. Tillgänglighetsplatser inkluderar behov för rullstol, hörsel- och synskada, begränsad rörlighet samt övriga extra behov som kan föreligga. En eventuell medföljande ledsagare är välkommen utan extra kostnad. Ledsagaren sitter i mån av plats på en lös stol bredvid tillgänglighetsplatsen, alternativt på en fast stol bakom. Ledar- eller assistanshundar är tillåtna att ta med till tillgänglighetsplatserna som finns i respektive arena.
För att boka biljetter med assistanshundar kontakta info@stockholmlive.com
Det exakta antalet tillgänglighetsplatser beror på evenemangets utformning och vilken publikkapacitet som evenemanget planeras efter. Som grund för våra arenors utformning utgår vi från Sveriges Kommuner och Landsting, SKL:s, rekommendation om att 2 promille av det totala antalet platser för respektive evenemang bör vara tillgänglighetsplatser. För varje enskilt evenemang är det dock arrangör som avgör exakt antal tillgänglighetsplatser som kommer att finnas tillgängliga, baserat på evenemangets utformning och publikkapacitet.
Läs mer om tillgängligheten i och omkring respektive arena här:
Hur bokar jag tillgänglighetsplats?
Vill du boka tillgänglighetsplats för evenemang i Avicii Arena, Tele2 Arena, Hovet eller Annexet, kontakta vår biljettleverantör AXS så hjälper de dig.
Vill du boka tillgänglighetsplats för evenemang på Strawberry Arena, kontakta vår biljettsupport så hjälper vi dig.
Läs mer om tillgängligheten i och omkring respektive arena här:
Får jag ta med barnvagnen?
I samband med evenemang i Avicii Arena och Hovet erbjuder vi generellt barnvagnsparkering på anvisad plats inomhus i arenorna.
I samband med evenemang på Tele2 Arena finns möjlighet att parkera barnvagnen på anvisad plats utomhus. Fråga evenemangsvärdarna, så visar de dig rätt. Notera dock att barnvagnsparkeringen är obevakad så ta gärna med eget barnvagnslås.
Vid evenemang på Strawberry Arena är barnvagnar generellt inte tillåtna om de inte hindrar eller blockerar utrymningsvägar och nödutgångar men det kan variera och är ett arrangörsbeslut.
Om du undrar vad som gäller inför ett specifikt evenemang ber vi dig kontakta arrangören. På respektive evenemangssida framgår vem som är arrangör.
Tänk gärna på att Stockholm Live inte kan ta något ansvar för barnvagnen i händelse av skadegörelse eller stöld.
Finns det skötrum?
Avicii Arena – skötrum finns vid sektion A7. Låna nyckel i Informationsdisken vid entré 2.
Hovet – två handikapptoaletter med skötbord finns i foajén på respektive kortsida.
Annexet – behöver du använda skötrum vid evenemangsbesök i Annexet, säg till våra evenemangsvärdar så öppnar de skötrummet i Avicii Arena.
Tele2 Arena – alla handikapptoaletter är utrustade med skötbord.
Strawberry Arena – Skötrum finns på läktare 1, läktare 2 och logeplan. På läktare 1 har vi fyra skötrum utplacerade i arenans alla hörn (sektion 103, 118, 123 och 138). På läktare 2 har vi ett skötrum vid sektion 232 och på logeplan (våning 5) har vi två skötrum, utanför loge 30 och 57.
Stockholm Live-appen
Hur hittar jag mina biljetter i appen?
- Logga in med samma AXS-konto du köpte dina biljetter med. Om du inte har ett AXS-konto sedan tidigare kan du skapa ett genom att klicka på “Skapa AXS-konto”. Har du Ticketmasterbiljetter kan du läsa mer under “Hur loggar jag in om jag har Ticketmasterbiljetter?”
- Gå till “Biljetter” i appen och välj ditt evenemang.
- Klicka på “Visa biljett”.
- Har du Ticketmaster-biljetter behöver du logga in på ditt Ticketmaster-konto av säkerhetsskäl.
Hur laddar jag ner appen?
Du laddar ner Stockholm Live-appen i AppStore om du har en iPhone och i Google Play om du har en Android. Sök efter Stockholm Live.
Måste jag ladda ner Stockholm Live-appen?
Du kan alltid nå dina biljetter i Stockholm Live-appen, oavsett om de är digitala eller PDF-biljetter.
Har du valt leveranssätt AXS Mobile ID behövs appen för att hämta och hantera dina biljetter som du smidigt scannar direkt från appen vid entrén.
Men inte bara det – appen gör din evenemangsupplevelse bättre på flera sätt!
Bland annat genom att:
- Du får senaste nytt och viktig information inför ditt besök
- Du kan ha alla evenemang och biljetter samlade på samma ställe
- Du håller dig uppdaterad på kommande konserter och matcher
- Du kan köpa biljetter till alla våra evenemang och hantera dina biljetter direkt i appen
Varför ska jag logga in med, eller skapa ett, AXS-konto i Stockholm Live-appen?
Stockholm Live använder AXS som inloggning i appen eftersom de flesta av våra evenemang har AXS-biljetter. Vi samarbetar också med Ticketmaster för vissa evenemang.
Det innebär att vår app matchar dina biljetter från deras system. För att matcha dina biljetter måste du vara inloggad med den e-postadress du använde vid köpet.
Om du har biljetter från Ticketmaster krävs en extra inloggning av säkerhetsskäl. Använd samma e-postadress som du använde vid köpet. Om du är osäker på vilken e-postadress du använde, kolla i bekräftelsemejlet från biljettleverantören.
Hur loggar jag in om jag har Ticketmasterbiljetter?
Ska du gå på konsert på Strawberry Arena, eller har köpt Ticketmaster Platinum-biljetter, används biljetter från Ticketmaster, därför har du kanske inte ett AXS-konto. I så fall kan du enkelt skapa ett i appen med samma e-postadress som vid köpet av din Ticketmaster-biljett.
Av säkerhetsskäl kräver Ticketmaster också en extra inloggning innan du kan se din biljett. Logga då in med ditt Ticketmaster-konto.
Behöver jag logga in i appen varje gång?
Nix, du behöver inte logga in varje gång. Ibland kan du loggas ut på grund av inaktivitet under en lång tid, men då är det bara att logga in igen.
Jag har fått biljett både som PDF och digitalt i appen, vilken ska jag använda?
Använd biljetten i appen! Det är smidigt och säkert, bättre för miljön, plus att du får massa bra evenemangsinformation och andra funktioner på köpet.
Jag ser inte mina biljetter i appen, varför?
Om du inte ser dina biljetter i appen kan det bero på att du loggat in med ett annat AXS-konto än det du köpte dina biljetter med. Du kan se vilken e-postadress du använde vid köpet genom att titta på din orderbekräftelse från AXS. Om köpet gjordes med en annan e-postadress än den du är inloggad med i appen kan du logga ut från appen genom att gå till “Konto” ► “Logga ut”, för att sen logga in med rätt AXS-konto.
Har du inte fått någon orderbekräftelse från AXS kan du kontakta AXS support här.
Har du Ticketmaster-biljetter kan du skapa ett AXS-konto med samma e-postadress som du köpt dina Ticketmaster-biljetter med, alternativt klicka på “Till Ticketmaster” under “Biljett”.
Om problemet kvarstår trots att du är inloggad på rätt AXS-konto kan du kontakta vår support på app@stockholmlive.com.
Hur överför jag en eller flera biljetter till en annan person?
För evenemang på Tele2 Arena, Avicii Arena, Hovet, Annexet och sportevenemang på Strawberry Arena
- Logga in i Stockholm Live-appen med ditt AXS-konto
- Gå till “Biljetter” och välj evenemang
- Klicka på “Visa biljett”
- Klicka på “Överför” under QR-koden
- Markera den eller de biljetter du vill dela
- Ange mottagarens för- och efternamn samt e-postadress. Vidarebefordra genom att klicka på “Nästa” ► “Bekräfta delning”.
- Mottagaren får nu ett e-postmeddelande till den angivna e-postadressen med instruktioner om att ladda ner Stockholm Live-appen och logga in med sitt AXS-konto, eller skapa ett om hen inte redan har ett. Observera att samma e-postadress som överföringen skedde till måste användas för att logga in, eller skapa kontot, för att se biljetterna i appen.
För konserter på Strawberry Arena eller Ticketmaster Platinum
I dagsläget går det inte att vidarebefordra Ticketmasterbiljetter i Stockholm Live-appen.
Kan jag återkalla en vidarebefodrad/överförd biljett?
Om personen du överfört biljetten till har ett AXS-konto behöver hen logga in på sitt konto och skicka tillbaka biljetten till dig. Se stegen under ”Hur överför jag en eller flera biljetter till en annan person i appen?” för att göra detta.
Om personen inte har ett AXS-konto kan du återkalla din biljett så här:
- Logga in i Stockholm Live-appen med ditt AXS-konto
- Gå till “Biljetter” och välj evenemang
- Klicka på “Visa biljett”
- Välj “Överförd” i toppmenyn
- Välj biljetten du vill återkalla
- Klicka på “Återkalla” längst ner och bekräfta återkallningen
- Kontrollera att biljetten är återkallad under “Kommande” i toppmenyn
Vad händer om mobilen är urladdad vid biljettkontrollen vid arenan?
Förbered dig gärna genom att ladda telefonen innan ditt besök. Om mobilen inte skulle fungera framme vid arenan kan du alltid gå till biljettkassan för att få hjälp.
Jag har en skada på min mobilskärm, kommer det bli problem vid inscanningen?
Det beror på hur stor skadan är, ofta fungerar det med mindre skador i skärmen. Skulle det vara så att det inte fungerar, ta kontakt med en entrévärd eller gå till biljettkassan så får du hjälp.
Varför frågar appen efter tillgång till min ”Plats” när jag skapar konto?
Appen frågar efter de funktionerna för att kunna fungera optimalt och skapa bästa möjliga användarupplevelse för dig. Bland annat för att vi ska kunna skicka relevant, platsrelaterad information inför eller under ett besök. Du väljer dock helt själv vilka åtkomster du vill tillåta och kan när som helst ändra dina val i inställningarna för appar på din mobil.
Hur fungerar push-notiser?
Vi skickar ut en push-notis om det är något särskilt som händer som vi vill uppmärksamma dig som besökare på inför eller under ett evenemang. Du kan själv välja om du vill ta emot dessa men vi rekommenderar dig att ha det aktiverat så du inte missar viktig information eller erbjudanden. Du kan när som helst ändra dina val i inställningarna för appar på din mobil.
Vilken data lagrar Stockholm Live-appen?
Stockholm Live-appen lagrar ditt namn, e-postadress och enhets-ID för din mobil för att facilitera inloggning och synkningen mot AXS-biljettsystem.
Hur raderar jag min data i Stockholm Live-appen?
Du kan radera din data direkt i Stockholm Live-appen.
- Gå till ”Konto”
- Klicka på ”Radera konto”
Observera att detta enbart raderar den data som lagras i Stockholm Live-appen, men inte raderar ditt AXS-konto eller den data som lagras via AXS. För att radera ditt AXS-konto behöver du fylla i detta formulär.
Min app kraschar när jag öppnar den, vad ska jag göra?
Om appen kraschar när du öppnar den kan det bero på att du har en gammal version av Stockholm Live-appen nedladdad på din mobil. Gå till App Store eller Play Store och ladda ner den senaste versionen av appen och testa igen.
Skulle problemet kvarstå efter det är du välkommen att kontakta vår support på app@stockholmlive.com.
Kontakt
Biljettsupport Avicii Arena, Tele2 Arena, Hovet, Annexet
Har du biljettfrågor gällande evenemang i Avicii Arena, Tele2 Arena, Hovet eller Annexet hjälper vår biljettleverantör AXS.com dig.
Biljettsupport Strawberry Arena
Sportevenemang och Sweden International Horse Show
Mailsupport: biljett@stockholmlive.com (vardagar kl 09.00-17.00)
Du kan även besöka Strawberry Arenas biljettkassa vid huvudentrén (entré A) som är öppen två timmar före respektive evenemang.
Konserter och Melodifestivalen
Mailsupport: hjalp.ticketmaster.se/
Du kan även besöka Strawberry Arenas biljettkassa vid huvudentrén (entré A) som är öppen två timmar före respektive evenemang.
Södra Teatern
Information och frågor: info@sodrateatern.com
Eventförfrågningar: event@sodrateatern.com
Biljettsupport: support@tickster.com
Mer info finns på sodrateatern.com.
Stockholm Live-appen
Frågor om appen
Mailsupport: app@stockholmlive.com
SkyView
Biljetter: skyview.ebiljett.nu
E-post: skyview@stockholmlive.com
Mat & dryck
För frågor eller synpunkter om Mat & Dryck är du välkommen att kontakta oss:
- Strawberry Arena: Stockholm Live Catering
- Tele2 Arena: Stockholm Live Catering
- Avicii Arena, Annexet, Hovet: Stockholm Live Catering
Övriga frågor och synpunkter
Vid evenemang hyr vi på Stockholm Live i de allra flesta fall ut arenan till en arrangör. Arrangören har huvudansvaret för evenemanget vilket bl a innefattar tider, säkerhetsplanering, evenemangets utformning, åldersgräns, evenemangets ljud- och ljusproduktion etc. Har du frågor eller synpunkter gällande detta ber vi dig kontakta arrangören direkt. På respektive evenemangssida framgår vem som är arrangör.
För övriga frågor hänvisar vi till info@stockholmlive.com.
Vårt kontor
Besöksadress
Globentorget 2
Postadress
Stockholm Live AB
Box 10055
121 27 Stockholm
Press
Stockholm Lives pressrum.
Mail: press@stockholmlive.com
Telefon: +46 73 665 38 20
Ovan kontaktuppgifter gäller endast mediafrågor från press, för övriga ärenden är du välkommen att höra av dig till info@stockholmlive.com